eenna laatste klapper op de vuurpijl! CapeToAddo.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu eenna laatste klapper op de vuurpijl! CapeToAddo.. - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

eenna laatste klapper op de vuurpijl! CapeToAddo..

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

09 December 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ben ik weer! en ik heb super mega turbo veel te vertellen over de fantastische esi die ik afgelopen week heb gemaakt, dus laat ik maar snel beginnen!
Zondag zou ik om 8.45 worden opgehaald, dat werd uiteindelijk 9.45, wegens file maar ach daar doe je niks aan! ik was de laatste die werd opgehaald. In de auto zaten al een franse familie met een klein jongetje, 4 Poolse vrouwen, een Amerikaans meisje met haar vader, een Duits koppel en een Duits meisje alleen. In het begin een beetjs akward, maar al snel hadden we het heel erg gezellig met zijn allen! De gids heette Martin, een grote, brede, dikke, rugby-spelende teddybeer van 25 die ontzettend goed vertelde en ons ook overal naartoe reed.
De eerste stop was Hermanus, waar ik al was geweest om walvissen te bekijken, maar het walvisseizoen is nu over dus die hebben we daar helaas niet gezien. We hebben er wel lekker geluncht en gekletst om elkaar beter te leren kennen. Hierna gingen we naar een bierproeverij, wat erg grappig was, want iedereen werd er een beetje aangeschoten van, waardoor het ijs nu helemaal brak en we erg hebben gelachen. Bijzondere bieren zijn verder dus mooi niet echt mijn ding....
hierna gingen we door naar Cape Agulhas, wat het Zuidelijkste punt van Zuid-Afrika is en wat ook de plek is waar de Atlantische en Indische Oceaan elkaar ontmoeten. Gek was dat. Want op de een of andere manier denk je dat je dan verschil kunt zien tussen de oceanen of de plek kunt zien waar ze samen komen, maar dat is natuurlijk niet zo....het is niet dat er een of andere Mozes tussen staat om de wateren van elkaar te scheiden en het verschil te laten zien...Vervolgens reden we naar ons eerste verblijf, waar Martin heerlijk voor ons heeft gebraaid en waar ik voor het eerst in mijn leven in een echte 'dorm' heb geslapen met meer dan 10 mensen, wat ik trouwens de rest van de week heb gedaan, want dat was het goedkoopst.
Dag 2, maandag, stond er ook weer een hoop op het programma. En we kwamen op al die punten via 'Route 62' e Route 66 van Zuid-Afrika. Een weg met allemaal restaurantjes en barretjes aan de kant en zo nu en dan een struisvogel of baboon langs of op de weg... Onze eerste stop as bij de hot water springs. En ja dat was vrij warm ja! maar wel heerlijk ontspannen en we hebben hier dan ook lekker gechild. nadat we hier ook lekker hadden geluncht reden we verder naar Ronnie's Sex Shop' wat geen sex-shop is. Raar maar waar. Het was een standaard ouwe mannen bar/retaurantje langs de route 62, maar op een avond besloot iemand 'Sex' te schrijven tussen 'Ronnie's' en 'shop' waardoor er nu plotseling ook alle toeristen stoppen en meisjes er hun bh achterlaten. Het resultaat is nog steeds een oud mannen bar/restaurantje met zo nu en dan een rondhoppende toerist en een heleboel bh's aan het plafond. Heb die van mij maar gewoon aangehouden heus.
Hierna gingen we naar de Cango Caves, een punt op het programma waar ik erg naar uit keek. We konden kiezen tussen de gewone of de avontuurlijke route en ik koos samen met een paar andere mensen van mijn groep de avontuurlijk. Ik wist echter al van te voren dat het er so klein en smal is, dat 3 weken geleden een vrouw er vast kwam te zitten en toen 11 uur heeft vastgezeten....Hoewel het allemaal heel heel heel krap was, heb ik me er gelukkig gewoon doorheen kunnen wormen en dat was super cool! het was een super mooie grot en ik voelde me behoorlijk Indiana Jones! 'S avonds verbeleven we in Oudtshoorn, de Struisvogel-hoofdstad, dus voor het avondeten maakte Martin heeeeerlijke struisvogel biefstuk. Ik zal echter niet naar een Struisvogel-boerderij gaan, want ik kon tussen dat en een wildlife ranch kiezen en toen heb ik de 'wildlifé' gekozen.
De volgende dag, dag 3, dinsdag weer vroeg op om dan nu naar de Wild life ranch te gaan. Dit was een soort dierentuin en ik was in het begin dan ook een klein beetje teleurgesteld. Nog meer teleurgesteld was ik toen ik er achter kwam dat er geen baby cheeta's waren. Want hier zouden we namelijk baby cheeta's mogen aaien.... En papa en mama hadden van te voren gezegd: "Niet Bungy Jumpen! Niet met haaien en krokodillen zwemmen!" dus dit zou iets zijn wat ik mocht doen.....
Toen zij onze dierentuin-gids: "Maar jullie mogen wel naar de volwassen cheeta's!" waarop iedereen wegliep, maar Martin mij een por in mijn rug gaf en ik dus ook besloot om naar voor te stappen...gevolg: Ik sta in een kooi met 2 cheeta's,, ik kniel naast 2 cheeta's en jawel... Ik AAI!! twee cheeta's!!!! Ze heetten Mario en Luigi en ik was doodsbang, maar het was zoooo fantastisch! Ik zal dit nooit van mijn leven vergeten! en ik heb Martin ook heel erg bedankt dat hij me had geduwd! Daarna heerlijk geluncht en op naar de plek waar de hoogste bungy Jump ter wereld (260 meter) die ik heb overgeslagen. Dat had ik immers aan mijn ouders gelooft en toen ik de eerste alleen al zag springen werd ik misselijk.. Het avond eten was nu niet van Martin, maar van de plek waar we sliepen en dat viel mooi vies tegen! maarja...mijn dag kon sowieso al niet meer stuk! ik voelde met toen wel niet zo lekker......
De volgende dag, dag 4, woensdag had ik zeer pijnlijke en niet zo fijne krampen in mijn maag en voelde ik me behoorlijk crap....maar DIT was de vakantie waar ik zo naar uit had gekeken, dus ik besloot wel gewoon in de bus te stappen, hier begonnen we met een prachtige klim op een prachtige berg. Hier werd ik echter zo ziek van de buikpijn dat ik ook koorts kreeg, dus ik ben halverwegen gestopt. Vervolgens gingen we naar een hele grote kabelbaan over watervallen wat er super cool uitzag, maar ik bleef achter in de bus liggen slapen. Terwijl ik dat deed reed Martin echter naar de apotheek, waar hij me wakker maakte en zei dat ik maar beter even wat medicijnen kon halen. En dat deed ik dus, ik kreeg 3 super turbo medicijnen waar ik vrijwel gelijk van opknapte, wat ook maar goed was, want die avond stonden plotseling de ouders van Martin voor onze neus, die als verassing even langs kwamen. Zijn moeder kookte voor ons en dat was fantastisch! waarna e nog tot in de late uurtjes om het vuur bleven zitten, wat trouwens allicht niet zo slim was, want de volgende ochtend moesten we heeeeeeeeel vroeg op.
Dag 5, donderdag moesten e dus om 5 uur op, want we zouden om 6 uur een tour door het Addo Elephant park hebben in een open bus. Ik ging lekker achterin zitten, waar ik mooi de beste plek had! dus dat was super fijn! we hebben zebra's, kudu's, schildpadden, bizon's, timon en pumba's en natuurlijk een HELEBOEL olifanten! die ook super dichtbij kwamen, wat super cool was! ook heb ik een baby-olifantje van nog maar 1 maand gezien! Hierna hadden we ontbijt en stapten we in ons busje om nu met Martin door het park te gaan, want 'hij zou ons ook wel even de leeuwen en neushoorns laten zien''dat was dus mooi niet het geval! maar we hebben wel heel erg gelachen! Hierna gingen we door naar Port-Elisabeth waar we de Franse en Poolse mensen dropten, omdat zij maar voor 5 dagen hadden geboekt en daarna doorreden naar de plek waar we zouden slapen, ditmaal direct aan het strand! we hebben dus lekker op het strand gezeten en zelfs gezwommen, toen lekker gegeten en weer lekker naar bed.
Dag 6, vrijdag was weer een hele bijzondere dag, maar voordat we vertrokken gingen we shoppen rond het huis waar we sliepen, want daar waren allemaal outlets van o.a. Billa Bong en Roxi en Martin had ons een ochtendje vrij gegeven. Hierna hadden we lunch in 'Mockey Land' een soort uit de kluiten gewassen apenheul, waar we hebben geluncht tussen de 'meneer Nielsons' 'I like to move it's' en andere grote en kleine aapjes.
Hierna gingen we door naar de Elephant Sancutary' een plek waar olifanten weer leren om olifant te zijn. 2 waren gered van een slecht circus en 3 waren verstoten door hun ouders en daardoor bijna doodgegaan in het ruger park. Met deze olifanten liepen we naar het bos met hun slurf in onze hand wat ik echt FANTASTISCH vond! Ze hadden er een filmpje van gemaakt, waarop je iederen sterk geconcentreerd en gespannen met olifant langs ziet lopen, en je mij op het eind vrolijk lachend bijna langs ziet huppelen met mijn grote vriendelijke beest! iedereen moest daar erg om lachen! Hierna hebben we ze ook eten gegeven en heb ik zelfs een stukje olifant gereden! heel erg bijzonder! Vervolgens was alweer de laatste avond, waar we heerlijk traditioneel Afrkaans uit een potje hebben gegeten en gezellig tot laat hebben gekletst en gefeest.
Dag 7 zaterdag en ook de laatste dag, hebben we zo een beetje heel de dag alleen maar in de auto gezeten, maar zelfs dat was erg gezellig!
Ik was de eerste die werd gedropt en ik heb dus iedereen goed gedag kunnen zeggen! toen ik in mijn kamer kwam had lena een zakje zelfgebakken koekjes op mijn kussen gelegd, waardoor ik me gelijk weer helemaal thuis voelde! ik heb nu ook een nieuw huisgenootje Anne-Lena. 2 lena''s dus en allebei ook nog Duits! hahahahahhaha ach ja... het is wel erg gezellig! het was een fantastische reis en over 6 nachtjes ben ik al weer in Nederland.....nu dus snel mijn laatste paar avonturen beleven en dan mijn laatste verhaal voor jullie alweer sturen.
Ik mis jullie en heb zin om jullie te zien, maar ik merk meer en meer dat Zuid-Afrika een behoorlijk stuk van mijn hart heeft gestolen en dat ik dus niet denk dat ik hier nooit meer terug kom.....
Peace, Love, Freedom en Happines!!!

  • 09 December 2012 - 21:15

    Roisin:

    MEGA! ( jammer van die bungyjump....haha) maar zoals je al zei kom je waarschijnlijk nog wel terug dus dan heb je een tweede kans hahahah ;) heb zin om je te zien snoepie! Tot snel, zeer snel! Leuk om dat te kunnen zeggen :D xxxxxxxx

  • 10 December 2012 - 00:15

    Papajan:

    Geweldige verhalen! (vooral die koekjes....)
    Hopelijk voel je je weer goed, ook na ''choreografisch Olifanten werk''.
    Als ik je niet meer spreek, dan wens ik je vast een gelukkig afscheid en hele goeie reis terug.
    Het lijkt me errreg fijn, als je weer hier bent.
    xxxxxjan

  • 10 December 2012 - 10:53

    Tante Hilda.:

    Lieve Roosmarijn,

    Meid wat heb je weer een avontuurlijke week gehad.Jij beleeft in een week meer als wij(en in het bijzonder ik)in een heel jaar.Geweldig.Ik denk ook dat jij als je straks weer thuis bent zult moeten toegeven dat deze periode toch wel heel bijzonder was.
    ik wens je de laatste dagen nog veel plezier en sterkte bij het afscheid nemen. Tante Hilda.

  • 12 December 2012 - 22:46

    Marcia:

    Lieve Roos,
    Wat een fantastische ries heb jij en wat hebben wij daar heerlijk van mee kunnen genieten.
    Om nooit mer te vergeten!!!! Geniet de laatste dagen entot 2e kerstdg. Dikke zoen van alle Amsedamse Prinsen

  • 18 December 2012 - 10:18

    Willemijn:

    Lieve Roosmarijn,
    Wat een fantastische tijd heb jij gehad en wat beleef je het allemaal mooi en intens! Dit neem je je hele leven lang mee, denk daar maar aan als je af en toe verdrietig bent omdat je niet meer in Zuid Afrika bent..;-) Alhoewel ik je helemaal niet goed ken, ben ik zomaar best wel trots op je :-)
    Geniet van het thuis-zijn bij je familie, een mooie kerst en tot snel! Liefs van Willemijn (mama van Titus en Marijn)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 22400

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: