O kom maar eens kijken...... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu O kom maar eens kijken...... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

O kom maar eens kijken......

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

17 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

wat je nu in mijn schoentje/sandaal vindt? een heleboel ZAND! hahahah ben vandaag namelijk weer heerlijk neer het strand geweest. Terwijl julllie jezelf al opwarmend aan de openhaard liedjes bij je schoen zingen en je zelfelf volpropmet taai-taai, pepernoten en ander snoepgoed...Nuttig ik een paar cocktails terwijl ik over het strand paradeer en langzaam, maar zeker in de bloedhitte alle kerstverlichting en versiering wordt opgehangen. Ach, het heeft allebei wel wat!
maar laat ik nu maar weer gewoon even verder gaan waar ik was gebleven. We gingen zondag naar M'zolis, waar ik al de hele eek nar had uitgekeken! en het was fantastisch! een heleboel facillitators van Amy Biehl konden weliswaar helaas niet komen, maar een aantal we en we hebben een heleboel plezier gehad! Om te zorgen dat toch iedereen de kans krijgt om deze gezelligheid mee te maken, gaan we 30 november weer, wat dan mijn aller aller aller laatste dag met Amy Biehl is. Een beter afscheid kan ik me niet voorstellen! De vorrige keer schreef ik dat ze misschien wel het lekkerste vlees op de wereld hebben, maar dat wil ik nu graag even verbeteren...het IS het lekkerste vlees op de wereld!
Vervolgens ging ik gelijk door naar "the Grand Beachclub" waar het concert van 'Goldfish' zal zijn. Zo als de naam van de club al zegt was alles buiten in de zon op het strand, wat echt fantastisch as! het leek wel of we even op Ibiza waren...Het concert was heel erg goed. Zo goed dat ik ook kaartjes heb gekocht voor hun volgende concert volgende week! hahahah! De kaartjes zijn hier zo ontzettend goedkoop dat ik ze liever hier extra goed bekijk en beluister, dan dat ik in Nederland een vermogen moet uitgeven aan hetzelfde, maar dan niet op het strand in de zon...
Maandag stond ik me weer netjes in de ochtend op te warmen bij IKAPA, waar ik te horen kreeg dat de les die dag en dinsdag en woensdag niet door zou gaan. Gelukkig heb ik nu ook avond-yoga-lessen gevonden, waardoor ik wel lekker kon blijven bewegen! Eenmaal die dag bij Amy Biehl aangekomen, kwam ik erachter dat het wel goed uitkwam dat ik gaan lessen had, omdat deze week en volgende week alle meetings en vergaderingen zijn over wat er allemaal met de Amy Biehl Foundation is gebeurd het afgelopen jaar. En dat is natuurlijk super handig voor mijn scriptie en ook super interessant! Vanaf toen ben ik dus iedere ochtend vroeg naar kantoor gegaan, om daar bij alles te zijn. Omdat het op donderdag ochtend over de school ging waar ik lesgeef, heb ik die ochtend ook geen lessen bij IKAPA gevolgd. Dat was trouwens ook de dag dat toen ik naar het lesgeven ging, ik al mijn leerlingen kwijt was voor de les... ik besloot maar naar het lokaal te gaan, waar ik vliegens-vlug een groepje bekende kopjes giegelend weg zag glippen...Ik kom het lokaal in en er staat in grote koeienletters op het bord:"Hellow Rose, How are you Rose? We love Rose!" vervolgens springt de hele groep te voorschijn en werd ik bedolven onder de kusjes en knuffels! Ik weet niet goed, waar ik dat aan had verdient, maar ik schoot er helemaal vol van! Stond ik daar mooi bijna te huilen als een baby...hahahah
Die avond hadden we met het hele huis een "'braai'' in de tuin georganiseerd. Dit omdat Chris (Duitse jongen in het huis) de volgende dag jarig zou zijn en we vast een pre-feestje wilden vieren. Precies om twaalf uur hadden we een brownie-taart (de we die dag stiekem hadden gebakken) champie, een Zuid-Afrika pet en natuurlijk een Vuvuzela voor hem, waardoor hij volgens mij deze verjaardag NOOIT meer vergeet!
De volgende dag behoorlijk vroeg op, maar weer niet naar IKAPA, want ik moest naar een bedrijfs-borrel voor de Amy Biehl Foundation. Het is heel erg interessant dat ik dit soort dingen nu allemaal ook mag doen en meelopen en ik vind het een heel erg fijn gevoel om me nu echt deel van het team te noemen. Masi noemt me ook steeds 'my Facillitator!' Wat erg grappig is...maar nu ik het zo lees is de lol niet echt te ontdekken...naja, geloof me maar gewoon, het is lachen gieren brullen!
Hierna gelijk door naar de laatste vergadering van deze week, namelijk over de dansafdeling. We hoeften hier niet bij te zijn, omdat we normaal op vrijdag vrij zijn, maar ik liet deze kans om meer te weten te komen mooi niet liggen! zat ik dan als enige vrijwilliger...maar het was wel heel erg interessant en het heeft me heel erg laten nadenken over alles... Er zijn een heleboel punten waar het heel erg goed gaat, maar ook een heleboel punten waar nog verbeterd moet/kan worden en waar nog veel meer te winnen valt. Ik hoop dat ik ze daar ook een beetje mee kan helpen. Ik heb ze al een deel van mijn visie op de danslessen en lesgeefmethodes gegeven en dat is op een positieve manier ook besproken in de vergadering, dus ik ben benieuwd....Volgende week wel weer gewoon lessen bij IKAPA, maar ook nog 1 vergadering, namelijk over de punten van de vrijwilligers, waar wij denken dat de foundation nog kan veranderen en groeien. Daar moet ik natuurlijk bij zijn!
na de vergadering, eenmaal weer terug thuis, zijn we met z'n allen voor Chris zijn verjaardag naar 'Beef Cakes' gegaan. Een Gay-bar/restaurant als grap, omdat hij hier alleen met alle meisjes en Joost is, maar Joost is ook een geval appart.. hahaha het was ecth SUPER gezellig! waardoor we daarna besloten om verder te feesten op Longstreet!
Vanochtend zijn we met zijn allen naar de Old Bisquit Foodmarket gegaan, waar we weer de heerlijkste dingetjes hebben gegeten en gekocht. Vervolgens zijn we met zijn allen naar het strand gegaan, waar ik in slaap ben gevallen, als gevolg ve het gefeest en gebeest de nacht ervoor. Met als gevolg dat ik nu zo rood als een kroot ben. oeps. niet zo fijn. Hopen dat het snel wegtrekt, want morgen gaan we weer surfen! woehoe! daar heb ik echt super veel zin in! ik vind het zo leuk dat ik dat hier heb geleerd! Ik kan nu mooi gewoon een board huren en heel de dag een beetje op het water peddelen terwijl ik in mijn hoofd alle liedjes van Jack Johnson en The Beach Boys zing! hahahaha echt iets voor mij dus! Maandag weer hard aan de bak. Ik hoop dat ik de kans krijg om nog met een aantal mensen te praten over de rol van Codarts (mijn school) voor de Amy Biehl Foundation, maar dat komt vast wel goed!
ik wens jullie allemaal heel veel succes met wortels in je schoenen stoppen, liedjes zingen en en naar mannen met baarden zwaaien!
liefde!

  • 17 November 2012 - 22:58

    Oma El:

    dag lieve roosmarijntje! wat een goede berichten wee r! echt super om weer te lezen. we genieten met je mee.hier is het koud en nat maar verder gaat het hier heel goed. liefs en groeen ook van opa hans, oma el xxxxx

  • 18 November 2012 - 01:06

    Papajan:

    lieve Roos,
    ik kom graag kijken, maar ja......
    jouw verhalen maken ons blij.
    ik weet zeker dat je de volgende zaken al mist:
    chocolade letters, pepernoten, pieten, sint-liedjes, mijters, etc......
    ik niet
    xxxxxxxxx

  • 18 November 2012 - 01:11

    Melanie:

    Wat ben je toch een geweldig mensch!

  • 18 November 2012 - 01:11

    Melanie:

    Wat ben je toch een geweldig mensch!

  • 18 November 2012 - 10:32

    Roisin:

    Hahahah jij bent rood!! Maar je kan wel surfen en dat is echt mega!

  • 18 November 2012 - 12:27

    Saskia:

    Lief krootje,
    Weer heerlijk om te lezen!!
    Geniet er nog even volop van!
    Heel veel cyberknuffels xxxxxxxxxx

  • 20 November 2012 - 09:29

    Tante Hilda.:

    Zo Roos,
    Als Sinterklaas moet ik een ernstig woordje met je spreken.Je kunt nu wel lekker feesten en beesten,maar realiseer je je wl dat er ook nog serieueze zaken gedaan moeten worden....
    O,dat realiseer je je wel nou dan ben ik weer dik tevreden.
    de pieten steunen je genieten alleen maar en dus kan ik ook niet anders en wens je nog heel veel pret in dat mooie land.Veel lieve groetjes van Sint en alle Pietensnoetjes.

  • 10 Februari 2015 - 22:18

    Romy Van Dongen:

    Hey wat leuk om jou berichtje te lezen! Ik loop op dit moment stage bij de Amy Biehl foundation en moet ook mijn scriptie gaan schrijven. Ik dacht misschien kan ik je om een beetje raad vragen.
    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Romy

  • 10 Februari 2015 - 22:18

    Romy Van Dongen:

    Hey wat leuk om jou berichtje te lezen! Ik loop op dit moment stage bij de Amy Biehl foundation en moet ook mijn scriptie gaan schrijven. Ik dacht misschien kan ik je om een beetje raad vragen.
    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Romy

  • 10 Februari 2015 - 22:18

    Romy Van Dongen:

    Hey wat leuk om jou berichtje te lezen! Ik loop op dit moment stage bij de Amy Biehl foundation en moet ook mijn scriptie gaan schrijven. Ik dacht misschien kan ik je om een beetje raad vragen.
    Alvast heel erg bedankt!

    Groetjes Romy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 22405

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: