I'm still standing! yeah yeah yeah! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu I'm still standing! yeah yeah yeah! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

I'm still standing! yeah yeah yeah!

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

10 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

hoi ben ik weer! met niet zo heel erg veel te vertellen, maar ik ben bang dat als ik niet iedere week jullie op de hoogte breng, ik dingen vergeet en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Bij deze dan toch maar een verslag en allicht bedenk ik tijdens het typen dat ik toch meer te vertellen had dan ik dacht.....

Vrijdagavond ging ik dan eindelijk naar de impro-jam. Dat was heel erg leuk en ontspannend om te doen. Ik heb heel erg het gevoel dat, doordat ik dit nu gewoon heb gedaan in een groep mensen die ik allemaal totaal niet kan, ik weer een grote stap heb gemaakt en een hoop over mezelf heb geleerd. Over het algemeen was de rest heel erg positief over dat ik er een keer bij was, dus dat was wel heel erg fijn!
Hierna ben ik gelijk onder de douche gesprongen en door geraced, want we waren uitgenodigd op een Halloween-feestje in een andere lodge vlakbij ons huis. Dat was echter niet veel soeps... niemand was verkleed en er waren over het algemeen ook helemaal niet veel mensen, dus zijn we vanuit daar weer doorgehuppelt naar 'Stones', wat ondertussen een beetje onze 'stam-kroeg' is aan het worden. We gaan er normaal alleen elke woensdag heen, omdat het dan studentenavond is, maar een keertje op een vrijdag is natuurlijk ook leuk voor de afwisseling!
Zaterdag stapten we op de trein opweg naar Muizenberg. Daar was namelijk een heel erg groot 'vlieger-festival' en dat wilden we wel eens meemaken! Eenmaal daar aangekomen kwamen we er achter dat het eigenlijk meer voor kleine kindjes was bestemd, maar we hebben er toch fijn een ijsje gegeten en hebben op het gras, in het zonnetje een beetje om ons heen zitten kijken. Later hoorde ik van mama, dat het festival zelfs op het jeugdjournaal in Nederland was! hahaha nou ik was er bij hoor jongens!
Zondag was een heerlijke dag vol met uh... zon....boek... en NIKS! we hebben lekker heel de dag aan het zwembad in de tuin gelegen en een beetje gekletst. ZAAAALIG!
Maandag ging ik weer naar Ikapa, wat ik heerlijk vind! ik merk aan alles dat deze lessen wel een stuk moeilijker zijn dan ik hier tot nu toe was gewend... ik heb al heel de week spierpijn en val nu elke dag als ik in het busje van Amy Biehl naar de Townships rij, in slaap. hahahaha maar het geeft wel een heel erg fijn en voldaan gevoel heus!
Maandag na Amy Biehl, moest ik weer snel douchen en omkleden, want die avond zouden we een afscheidsbraai hebben met een groep Hollandse jongens die allemaal weer richting Nederland gaan. Dit was heel erg lekker en heel erg gezellig! daarna zijn we voor de awfwisseling weer even naar 'Stones' gegaan en toen HOP naar bed!
We hadden toen echter nog niet genoeg afscheid genomen, want dinsdag zijn we ook nog met zijn allen uit eten geweest in een restaurantje, waarna het toen toch echt klaar was met de Hollandse mannen...
woensdag was na het dansen en lesgeven, heerlijk een avondje niks en hebben we met alle bewoners van het huis samen gegeten (er zijn er namelijk weer een heleboel bij gekomen!)
Donderdag ging ik na weer te hebben gedanst en dansles te hebben genomen naar de eindvoorstelling van UCT. De voorstelling zelf was nu niet zo mijn ding, ik vond de vorrige die ik had gezien veel beter en indrukwekkender, maar ik vond het wel heel erg leuk om nog een keer alle leerlingen van UCT te zien, waarmee ik de laatste paar maanden in de les heb gestaan.
Vrijdag zou ik eigenlijk alleen danslessen hebben, maar in de middag ging ik toch naar Amy Biehl. Omdat een Duits echtpaar dat heel erg veel in de foundation heeft geinvesteerd op verschillende manieren, jarig was (allebei op dezelfde dag! hoe cool!) en er daarom een lunch op het kantoor was georganiseerd. Dat was super gezellig! het was heel erg leuk om een keer gewoon rustig met iedereen te praten, zonder gehaast van of naar de townships. We hebben hier afgesproken dat we zondag met z'n allen naar M'zoli's gaan (de grote braai in de townships) Daar heb ik echt super veel zin in! Ook heeft Masi aangeboen dat hij mij een rondleiding door Guguletu (de township waar M'zoli's is en waar ik les geef) wilt geven en ook dat lijkt me heel erg interessant en indrukwekkend! Ik heb vlak voor de lunch trouwens ook nog even een soort 'functioneringsgesprek' maar dan anders met Afiefa op kantoor gehad. En daar kwam uit dat iedereen heel erg positief over mij en mijn werk is en dat ze graag willen dat ik opschrijf wat ik allemaal met de kinderen heb gedaan en wat zij kunnen doen om, wat ik nu heb berrijkt met de kinderen te behouden. Dit omdat ze de groep dan makkelijker door kunnen geven aan een eventuele volgende stagaire van Codarts. Na de lunch ben ik met de andere vrijwilligers van Amy Biehl, naar Chapman's Peak gegaan. Waar e echt een prachtig uitzich hadden op het plaatsje HoutBaai en de Oceaan en zijn we vervolgens naar een grote markt in Houtbaai geweest waar we ons buikje lekker hebben rond gegeten aan allemaal Ecologische, organische hapjes en drankjes!
Toen ik thuiskwam werd ik meteen door mijn huisgenoten meergesleurd naar Longstreet, waar we tot in de vroege uurtjes hebben gedanst. Vandaag zijn we lekker naar het strand geweest. Het is hier namelijk nog steeds super lekker weer! een bruine kop en blonde manen heb ik heus!
ik heb nu vooral SUPER veel zin in morgen! naar M'zoli's en als klapper op de vuurpijl, 's avonds naar het concert van Goldfish! een Zuid-Afrikaanse band die in Nederland behoorlijk bekend is heus.
Hierna ga ik maandag weer door met lesgeven en nemen, wat ik trouwens nu nog maar 3 weken ga doen. Oef! de tijd lijkt wel steeds sneller te gaan! Dus nog even echt intens genieten van de ontzettend fijne energie en al het andere fijne van de kindjes en mezelf goed afbeulen bij Ikapa!
Als ik dat heb gedaan laat ik jullie weer wat weten;-)
Liefde!

  • 10 November 2012 - 21:03

    Papajan:

    Ha Rosie,
    Het is hier nat en 10 graden. De winter komt er aan.
    En bij jou begint de zomer. Best vreemd.. maar leuk.
    Maar het lijkt net of jij alleen maar leuke dingen doet ?
    Daar zou ik nog maar een tijdje goed mee door gaan!
    xxxxxjan

  • 10 November 2012 - 23:05

    Annelot:

    Trots op jou skatje! X

  • 10 November 2012 - 23:13

    Oma El:

    Lieve schat! Hoezo niets te vertellen! Wat genieten we van je verslag en wat zie en beleef je veel! Geniet n8glekker van alles. WIj genieten mee! Liefs en groeten ook van opa Hans. oma El. xxxxx




  • 11 November 2012 - 10:27

    Banaan:

    Again, wat een fijn verslagje schrijf je Roosma.
    Verlang ook wel een beetje naar zon zee strand. Wat doe je allemaal leuke dingen!!!
    En wat goedl dat ze je vragen hoe je het precies doet het lesgeven en dat ze zo positief zijn.
    Hoe leuk dat jij gewoon een voorbeeld bent voor anderen strakjes.

    Ik zag Goldfish staan in je blog en dacht waar ken ik dat ook alweer van? Dat is gewoon van hun SUPER COOLE/CHILLE MUZIEK! Lekker jazzy met beetje dance af en toe er doorheen.
    Aaaaah echt zo leuk dat je daar heen gaat.

    Roosie ik mis je wel hoor! Gaan we snel een keertje skypen nog voor je hier bent?
    Dat is trouwens al snellllll :D

    Heel veel liefs,
    Ivaan

  • 11 November 2012 - 10:43

    Opa Hans:

    lieve kleintje,
    gelukkig weer een bericht van jou. we keken er gewoon al naar uit. ik vind ook dat je eigenlijk maar weinig meemaakt !! ga zo door en geniet er maar heel erg van voordat je weer in dit saaie , natte en koude landje terug bent.
    ofschoon elly je al de groeten van mij heeft gedaan, nogmaals heel veel liefs en de groeten van
    je opa hans

  • 12 November 2012 - 09:35

    Tante Hilda:

    Lieve roos,
    Mens wat ben jij aktief.Ik kan gewoon niet bijhouden wat jij in een etmaal allemaal doet.Geniet maar volop,want hiet in holland is dat wel minder hoor!
    Heel veel plezier verder. Liefs,tante hilda en hond Flynn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 22398

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: