living life and still loving it! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu living life and still loving it! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

living life and still loving it!

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

26 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oei! al bijna 2 weken geleden dat ik iets op mijn blog schreef!
Dat komt waarschijnlijk, omdat ik heb besloten om het vanaf nu qua tripjes en specaail-achtige-dingen even rustig aan te doen en vooral te focussen op het lesnemen en lesgeven, want daarvoor ben ik hier tenslotte! Dat betekent dus wel dat k iets minder grootse avonutern meemaak en dus helemaal vergeet om jullie te laten weten hoe het nu met me gaat....
Donderdag ging ik zoals gewoonlijk na mijn lessen op UCT naar het Kantoor van Amy Biehl om vanuit daar naar de Townships te gaan. Toen ik daar aankwam hoorde ik echter dat er problemen waren met de busjes (1 is kapot...de hele deur is eruit..) Dat ik wel naar de Townships zou kunnen gaan, maar niet meer terug en dat daarom de lessen voor die dag voor mij niet door zouden gaan. Heel jammer natuurlijk, maar ik belde gelijk mijn 2 Duitse-medicijnen-vriendinnen, omdat ik wist dat zij die middag in de stad zouden zijn. Ik heb me toen gezellig bij hun aagesloten en toen zijn we lekker met zijn 3tjes een beetje rond gaan banjeren over Longstreet en de green-market. Was super gezellig!
De volgende dag had ik alleen lessen op UCT, waardoor ik vroeg thuis was en dat was maar goed ook, want de Duitse meisjes gingen die dag weg...heel lastig! want vanaf dat ik hun de eerste dag hier heb ontmoet kan ik het echt super goe met ze vinden, hebben we alles samen gedaan en kan ik wel zeggen dat ik er 2 goede vriendinnnen bij heb! maarja, wat moet dat moet, dus gelijk toen de meisjes weg waren besloten we met de rest van het huis om lekker naar Waterfront te gaan, om daar ffijn koffie en warme chocolademelk te drinken. Het is heel erg vreemd, hoe gewoon dat nu voor me is.. alsof ik gewoon met vrienden in Rotterdam ben.. het begint hier nu langzaam maar zeker echt als een thuis te voelen!
De volgende dag vond ik het plotseling wel heel moeilijk dat de meisjes weg waren, omdat ik voor mijn gevoel 'nog maar' op de helft van mijn reis was en dus maarliefst 2 maanden nog zonder hun zelf moest gaan invullen.... Die dag ben ik lekker met Lena gaan shoppen op de Longstreet en was het toch wel heel erg fijn. Die avond gingen we weer naar de stad waar we een paar vrienden van Lena ontmoeten om uit te gaan in 'Club 31' wat op de 31e verdieping van een gebouw is! super cool om een keer geweest te zijn, maar verder was er niet veel aan...wij wilden heel graag dansen, maar op de een of andere manier wilde de rest van de club dat niet echt met ons, waardoor er een beetje een gekke sfeer ontstond en we su ook maar weer vroeg naar huis zijn gegaan...
De volgende dag was het behoorlijk slecht weer, maar besloten Lena en ik (Lena is trouwens mijn nieuwe kamergenootje ui Duitsland... ik weet even niet meer zo zeker of ik dat al had genoemd...) om samen toch een stukje Devils peak op te lopen, naar Rhodes Memorial, een groot monument op ongeveer de helft van de berg. Hier naartoe hebben we fijn gekletst over van alles in de wereld en kwam ik er achter dat ik het met haar waarschijnlijk net zo leuk ga hebben als met de Duitse-medicijnen-meisjes! Eenmaal bij Rhodes Memorial aangekomen wisten we niet wat we zagen! precies toen wij daar aankwamen waren er namelijk 2 fotoshoots van 2 bruidsfamilie's die verdacht veel overeenkomsten hadden met de bruiloften van 'my big fat gipsy wedding' op tv! hahahahahah! dat was super grappig! vooral omdat wij daar in onze jogging-pakkies doorheen huppelden en op een gegeven moment besloten om ook maar foto's van hen te nemen, want het was echt BIZAR.
Maandag begon weer het 'normale' leven en woensdag had ik alweer mijn laatste dansles op UCT. gelukkig helpen de docenten van UCT mij nu heel erg goed met nieuwe lessen vinden en weet ik dus zeker dat ik niet al te lang stil hoef te zitten, voordat ik weer keihard kan dansen!
streker nog... aanstaande zaterdag ga ik (jawel ik!) meedoen aan een 3-uur lange impro-jam! kablam! helemaal in Stellenbosch maar ik wordt gebracht en gehaald dus dat is super fijn! we zijn van plan om zondag Lions Head te gaan beklimmen, wat eigenlijk het plan was voor vandaag, maar het regent dus dat gaat hem mooi niet worden....
Ondertussen ben ik voor mijn laatste week een 7-daagse reis aan het plannen (als ik dan hopelijk al mijn lessen heb gedaan...) omdat Amy Biehl dan is gestopt en ik toch niet naar huis kan, zonder tenminste 1 olifant te hebben gezien!
nu bedenk ik me dus plotseling... OH NEE! ik ben al over de helft!!! dus ik kan jullie vrij snel weer zien, maar aan de andere kant moet ik hier dus ook weg... snik.. Nouja...dat betekent dat ik gewoon vrolijk door moet blijven dansen, feestee, lesgeven en dingen bekijken zodat ik de volle 100% uit deze stage kan halen!

Heel veel liefde voor jullie allen!

  • 26 Oktober 2012 - 22:03

    Saskia:

    Like you living you're life and love reading about it!
    Go for it, kanjer!!!
    Heel veel cyberknuffels!!!!

  • 26 Oktober 2012 - 22:03

    Saskia:

    Like you living you're life and love reading about it!
    Go for it, kanjer!!!
    Heel veel cyberknuffels!!!!

  • 27 Oktober 2012 - 13:58

    Annemieke:

    Rozie! Ben zo blij dat je het naar je zin hebt! En omg succes met je impro jam! Veel moed toegesproken hierzo! Hahahhaa veel plezier lieffie! Mis je! <3 xx

  • 27 Oktober 2012 - 17:53

    Annelot:

    Je bent een toffe peer.

  • 27 Oktober 2012 - 21:00

    Marcia:

    Hoi Roos
    Wat een superavontuur! Wat maak je veel mee. Heel erg leuk om allemaal mee te kunnen lezen. Geniet, en blijf lekker nieuwsgierig. Veel groetjes van ons uit lieshout alwaar we veel pret gehad hebben. Vuurtjes gestookt en in de tuin gewerkt maar ook heerlijk bij de openhaard hebben vertoefd met een wijntje. X marcia

  • 27 Oktober 2012 - 21:00

    Marcia:

    Hoi Roos
    Wat een superavontuur! Wat maak je veel mee. Heel erg leuk om allemaal mee te kunnen lezen. Geniet, en blijf lekker nieuwsgierig. Veel groetjes van ons uit lieshout alwaar we veel pret gehad hebben. Vuurtjes gestookt en in de tuin gewerkt maar ook heerlijk bij de openhaard hebben vertoefd met een wijntje. X marcia

  • 28 Oktober 2012 - 15:26

    Papajan:

    Kablam!
    Fijn om dit alles te lezen.
    ik heb maar 1 hele goede tip: Luister goed!
    vrolijk door blijven dansen, feestee, lesgeven en dingen bekijken !!!
    en nog veel meer
    xxxxxxjan
    p.s.
    inderdaad toffe peer

  • 02 November 2012 - 00:09

    Roisin:

    JIJ ZIT GEWOON DAARZO! ZUID AFRIKA! TROTS BEN IK :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 22397

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: