en toen was de cirkel rond - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu en toen was de cirkel rond - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

en toen was de cirkel rond

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

18 December 2012 | Nederland, Rotterdam

en daar zijn we weer. Thuis in het koude, oei, ja, koude Nederland.
En ik type jullie dit verhaaltje vanuit mijn prachtige nieuwe paleisje in Rotterdam. Maar voordat ik hier aankwam gebeurde er nog een heleboel andere dingen, dus laat ik dat maar eerst vertellen!
Zaterdag nadat ik terug kwam van mijn reis heb ik het lekker rustig aangedaan. Ik was plotseling helemaal kapot van alle indrukken die ik die 2 weken had gehad, plus het afscheid van de kindjes daarvoor waarvan ik de gevoelens wel een beetje had weggedrukt. Dus lekker chillen met die billen en vroeg naar huis!
De volgende dag ging ik samen met een paar meisjes naar Waterfront waar we naar de 'Redbull Flugtag' gingen kijken. Een soort ter land, ter zee en in de lucht, maar dan met alleen een korte baan boven het water waarvan de deelnemers zo ver mogelijk moesten vliegen voordat ze het water in vielen. HILARISCH! want de meesten gingen gewoon recht naar beneden! Hierna gingen we naar de Botanische tuinen van Kirstenbosch (die trouwens in de top 10 mooiste tuinen van de wereld staat) om met een picknick naar een concert buiten in de tuinen te luisteren. Dit is een traditie in de zomer. Elke zondag is er een concert in een andere stijl. Dit kan klassiek, jazz, maar ook pop of metal zijn en alle leeftijden komen met hun picknick kleedje om samen te eten en te luisteren. Zelfs de Dalai Lama is er een keer geweest! woesh!
Maandag stapten we nog een keertje op de sight seeing bus. Een andere dan de vorige keer, die ook een andere route volgde, maar met een heleboel zelfde informatie, waardoor het wel leuk was, maar niet fantastisch. Ja ja...ik Kaapstad is alles zoooo cool dat mijn lat nu vrij hoog ligt...hahahah
Dinsdag gingen we met de trein naar het plaatsje Simon's Town, waar we de pinguins wilden gaan bekijken. Toen e iets verder liepen kwamen we echter een strandje tegen, waar je ook tussen de pinguins on zonnebaden en zemmen, waardoor we dat uiteindelijk heel de middag hebben gedaan. Echt heel erg leuk en heel erg speciaal! Gewoon chillen met pinguins. We waren dan ook een beetje achterdochtig en hielden veilige afstand, zodat als ze wilden ze ons in ieder geval niet konden bijten. Na hier lekker koffie te hebben gedronken gingen we weer lekker met de trein terug waar we bij het restaurant 'Gipsy' gingen eten. Dit restaurant heeft elke maand een ander land als thema en JAWEL precies deze maand was het Holland! Heb heerlijke bitterballen en stamppot gegeten en heb dat ook aan de kok vertelt toen hij speciaal aan mij kwam vragen of het lekker was (ik was verder met alleen maar Duitse meisjes) Ik heb hem wel ook verteld dat als hij de echte perfectie in zijn Nederlandse maaltijden wilt, hij maar even een paar lessen bij mijn oma moet nemen...
Woensdag was SHOPDAG! want ik moest natuurlijk wel met een paar souvenirtjes terug naar Nederland. Een klein puntje...het was die dag de warmste dag die we tot dan toe hadden gehad. dus zweten. E dus ook mooi niet zo een goed idee om de stad in te huppelen. We moesten dus heel erg gefocust alleen kopen wat e nodig hadden zodat we zo snel mogelijk klaar zouden zijn. Dit was ook beter voor onze portemonneee...Hierna lekker vroeg naar huis om de rest van de dag lekker naast het zwembad te liggen.
Donderdag begonnen we met een wijnproeverij (jawel in de ochtend, niet zo verstandig, maar wel lekker) waarna we naar mijn LIEVELINGS strand van Kaapstad gingen...Llandudno! en dat is niet alleen wegens de naam...het is namelijk het enige strand waar je een beetje je kont kan keren en ruimte hebt, wat ik over het algemeen wel prettig vind. Hierna hebben we de zon zien zakken vanaf Signal Hill, wat allemachtig prachtig was en heerlijk rustgevend.
Vrijdag was dan ech mijn aller aller laatste dag en dus ben ik mijn koffer maar gaan inpakken, verder hebben we lekker zo veel mogelijk niks gedaan. Aan het eind van de middag gingen we nog even naar een klein kerstmarktje in de brandende zon, in onze korte broek, waarna ik om 21u toch echt richting vliegtuig moest. En toen was de cirkel rond! want jawel mijn koffer was weer te zwaar! jeeej.....bah. Maar nu as het nog erger, want die fijne balie-mevrouw vod het ook nodig om het gewicht van mijn handbagage even te checken en die was OOK te zwaar! Ik heb toen geprobeerd uit te leggen dat het niet zo gek is dat ik meer kilo's had omdat ik maar liefst 4 maanden op pad ben geweest, maar daar wilde ze niiks van weten. Vraag me niet hoe ik het heb gefixt, maar uiteindelijk zat ik dan ruim 2 uur later toch in het vliegtuig (met mijn bagage ook in het vliegtuig) en stegen we op, waarna een laaaaaange vlucht begon....en ik kon niet slapen! Uit het vliegtuig was ik dus lichtelijk zombie-achtig, maar het lukte me toch op een of andere manier om door de paspoortcontrole te komen, mijn koffer te vinden en door de beroemde deuren (Hello goodbye! hahah) te wandelen, waar ik gelijk hoor 'Daar is ze!' vervolgens:......stilte....niks....nog steeds niks....pijnlijke stilte.... en plots allemaal mensen die me komen knuffelen! Pap, mam, opa, oma, Els, Lot, Bram, Roisin en Annemieke! nou ik was mooi helemaal in de war! Later kwam ook nog Ivana.
En nu zit ik hier...achter mijn laptopje in het koude, grijze Rotterdam, waar ik stiekem toch wel heel gelukkig ben. Ja ik mis een heeeeleboel dingen, mensen, plekjes en uitzicht op bergen van Kaapstad, maar och och wat heb ik een lieve familie en vrienden en wat is mijn kamer mooi geworden!
Ja ik ga terug naar Kaapstad. Dat beloof ik. Maar ik beloof ook dat ik er nooit zal gaan wonen, want wat ben ik blij met jullie en wat vond ik het ook steeds fijn om jullie lieve reacties te lezen!
Allemaal een hele fijne kerst en een heel gelukkig nieuwjaar!
Nu stopt deze blog ja.....maar het is nog zeer zeker niet het einde....

Liefde, steun en aandacht!
peace, Love, Freedom and Happines!

  • 18 December 2012 - 23:54

    Papajan:

    Cool!
    gr.js. uit Hamburg
    xxxx

  • 19 December 2012 - 13:37

    Opa Hans:

    lief kleintje
    we hebben genoten van al jouw prachtige verhalen, maar zijn nu toch erg blij, dat je weer hier bent.
    geniet nu maar van je mooie huisje en tot volgende week in gendringen.
    veel liefs en groeten, ook van oma el
    je opa hans

  • 19 December 2012 - 16:32

    Tante Hilda.:

    Ja lieve Roos aan alles komt een einde,maar als je met zoveel fijne gevoelens kunt terugzien op je reis nou,dan heb je het toch wel heel erg naar je zin gehad.Teer er nog maar lang op na.Ik heb genoten van je verslagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2229
Totaal aantal bezoekers 22391

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: