letterlijke hoogte en dieptepunten - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu letterlijke hoogte en dieptepunten - Reisverslag uit Observatory, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

letterlijke hoogte en dieptepunten

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

28 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Observatory

Hallo Allemaal! Hier ben ik weer!
En ik heb weer belachelijk veel meegemaakt!

Vrijdag uiteten met het huis was heel gezellig, vervolgens gingen we naar club 31, wat een club is op de 31e verdieping van een gebouw midden in Kaapstad. Behoorlijk cool, maar ik was er al een keer geweest en wist helaas dat dat het enige is wat er cool aan is... De anderen moesten daar nog van overtuigd worden en ik ben maar met ze meegegaan. Hahahaha er was mooi geen bal aan!

Zaterdag begon wel weer FANTASTISCH, want we gingen naar 'the old bisquit mill', een grote markt met allemaal heerlijk vers en biologisch eten en drinken. Verder kan ik niet uitleggen waarom juist deze markt zo fantastisch is... Om daar achter te komen moet je er echt zelf naartoe.
In de middag stapten we in de auto en zijn we naar Camps Bay gereden waar we heerlijk op het strand zijn wezen uitwaaien en 'de zon hebben zien zakken in de zee'.

Die avond kwam helaas de man met de hamer. Ik kreeg een ziek gevoel die te vergelijken was met mijn gevoel in het vliegtuig en ben daarom zondag helaas heel de dag in mijn bed blijven liggen. Dit deed me wel heel goed en nu voel ik me weer als herboren!

Vandaag had ik afgesproken met twee vrijwilligers van Amy Biehl (Nils en David, de ene Duits de andere Amerikaans) om met zijn drieën met de huurauto van Nils naar het kantoor te rijden, omdat dat makkelijker was dan met de trein. Super fijn!

Toen we bij het kantoor waren, moesten we echter allemaal gelijk weer naar buiten. Er was namelijk dat weekend door iemand ingebroken en je kon gelijk zien dat de televisie (waarop iedereen het verhaal van Amy Biehl te zien krijgt) en meerdere laptops van medewerkers weg waren. De politie werd gelijk gebeld en die zei dat niemand van ons iets mocht aanraken. Dan zouden ze vingerafdruk-onderzoek kunnen doen. Hierom werden we allemaal naar huis gestuurd en hoefden we alleen die middag nog les te geven in de Townships.

Wij drie hadden alleen niet zoveel zin om naar huis te gaan, want vandaag was voor het eerst in lange tijd dat het lekker weer was in Kaapstad. Een zonnetje aan de lucht en 22 graden! Heeeerlijk na alle regen en kou!
En je bent in Kaapstad of je bent in Kaapstad, dus we besloten voordat we naar de townships gingen, om even de tafelberg te beklimmen! Hahhaahha! We deden een route die ik tot nu toe bog niet had gedaan, de plattenberh georg. Het was super zwaar, maar ook super cool om te doen! David bleek namelijk in Amerkia een bergbeklim-gids te zijn in de vakanties en kon Nils en mij daardoor heel goed motiveren! Het was 1,5 uur op en 1,5 uur neer klauteren op rotsen en soms zelfs over en tussen watervallen. Awesome! Foto's volgen snel, maar internet is daar nu weer veel te langzaam voor...

Vervolgens stapten we helemaal kapot weer in de auto om naar de townships te gaan. Door al het gedoe met de diefstal kon ik helaas niet naar de school waar ik les ga geven en heb ik de kinderen die ik eerst lesgaf dus ook niet gezien. Hierom heb ik bij een andere dansles gekeken en ik was gelijk weer helemaal onder de indruk van hun ritmegevoel, swing en energie!

Terwijl we in de Townships waren kregen we helaas niet zo prettig nieuws vanuit het kantoor... Er waren niet alleen dure spullen meegenomen (die zo terug kunnen worden betaald door de verzekering), maar de dieven hadden duidelijk een andere missie... Er zijn namelijk allemaal belangrijke financiële papieren gestolen en een laptop die behoorlijk verjaard is en ergens goed verstopt en aan een slot lag, omdat er wel allemaal belangrijke gegevens op stonden, is ook gestolen.
Vervolgens was er duidelijk te zien dat een van de deuren is opengebroken, maar een van de deuren gewoon met de sleutel is opengemaakt.... Het moet dus eigenlijk wel iemand van binnen de foundation zijn geweest, wat een heel naar idee is.

Door deze wending van 'gewone boeven' naar mensen die de foundation echt kwaad willen doen of iets specifieks van de foundation willen hebben', is besloten dat het onderzoek morgen doorgaat en we dan dus ook niet naar het kantoor hoeven. Bah bah bah... Ik hoop dat ze diegene te pakken krijgen! Want er staan allemaal belangrijke besprekingen gepland, die nu allemaal niet door kunnen gaan...

To be continued... Hoop ik....

  • 28 Juli 2014 - 19:36

    Annelot:

    Jeetje zusje, spanning en sensatie weer! Ben benieuwd wat je morgen gaat doen met je vrije ochtend! X

  • 28 Juli 2014 - 20:48

    Melaaaanie:

    Wat een actie en spanning! Nou geniet dan nu f van je vrije dagen, want het is eigenlijk vakantie! Xx

  • 28 Juli 2014 - 21:53

    Saskia:

    Wat vervelend! Ben wel blij dat je heelhuids weer van die berg af bent gekomen en hoop dat ze de boeven snel pakken en je dat kan doen, waarvoor je gekomen bent.
    Veel liefs en een hele dikke kus van mij!

  • 29 Juli 2014 - 21:32

    PapaJan:

    Lieve Roos, fijn dat je je weer beter voelt. Sterkte met bergen en boeven. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 22396

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: