LEEET the sun shine!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu LEEET the sun shine!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Roosmarijn Prins - WaarBenJij.nu

LEEET the sun shine!!

Blijf op de hoogte en volg Roosmarijn

02 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Kablam! en toen was het freaking 34 graden, met een allemachtig prachtig mooi zonnetje! ja het leven in Kaapstad is zwaar.. maar ik schrijf niet om jullie jaloers maken, maar om jullie op de hoogte te houden van alles wat ik doe en laat, dus laat ik dat maar doen!

De plannen van het weekend verliepen toch een klein beetje anders dan we van te voren hadden bedacht.... Vlak nadat ik namelijk was gestopt met mijn verhaaltje aan jullie te schrijven, klaarde het plots helemaal op en was er een fijn zonnetje, waardoor we op dat moment toch nog last minute besloten om Lion's Head te beklimmen! Dat was echt super gaaf! Omdat het nu super mooi weer was, maar ook omdat we in rondjes om de berg, de berg op gingen en Kaapstad dus van alle kanten hebben kunnen bekijken! We konden 2 routes kiezen: de makkelijke of de moeilijke.... en nou kan je natuurlijk een berg beklimmen...of je kan ECHT een berg beklimmen! dus wij gingen de hardcore moeilijke weg recht omhoog! enigzins met gevaar voor eigen leven, maar wel een ultra goede workout en super leuk! Boven op de berg waren we dus ook Intens gelukkig en intens kapot. Hier bedachten we ons echter pas dat als je een berg opgaat je natuurlijk ook weer naar beneden moet...oef... Maar! daar waren 2 Zuid-Afrikaanse kerels en een paar Amerikaanse meisjes die er net zo tegenop zagen als wij, waardoor we met z'n allen zijn gegaan en het uiteindelijk heel erg gezellig was!
De volgende dag ging de impro-jam helaas niet door, omdat er iets mis was gegaan in de organisatie ofzo... Dus ik ben die ochtend met Lena in de mini-bus (oef die zijn vooral nu met dit zonnetje plakkerig, stinkend en warm....maar nog steeds wel 'echt kaapstads') naar de stad gegaan, waar we naar Waterfront zijn gelopen om nieuwe schoenen te kopen (tafelberg en lion's head beklimmen op Vans is niet het aller slimste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan) en dat is gelukkig gelukt!
Vervolgens liepen we door naar Sea-Point, waar een 'zombie-parade' zou zijn ter eren van Halloween... En ja er waren mensen verkleed als zombies ( ik moest heel de tijd aan mijn kleine zusje denken en dacht haar ook een paar keer te zien! hahahaha) maar ze stonden alleen maar stil en er was geen parade. Lichtelijk saai dus, maar ook weer een aparte ervaring. Na een uur wachten en kijken naar zombies die niks deden beloten we dus om terug te gaan naar Waterfront en daar wat te eten, om vervolgens weer lekker naar huis te gaan.
Zondag was DE dag! we gingen naar Mzoli's! een hele grote bbq/kroeg midden in de Townships waar ze volgens een heleboel mensen het beste vlees van de wereld hebben.... Oei Oei Oei! het is waar! Kip, lam, rund, ALLES en lekker met je handen eten als een 'echte Afrikaan' ik vodn het echt fantastisch! En het leuke is ook dat werkelijkwaar IEDEREEN uit Kaapstad daar naartoe gaat. Zo kwam ik mijn surfleraar tegen, een groep Nederlandse gasten die her vlakbij wonen en allemaal mensen van de Amy Biehl foundation! Het was echt een groot feest de hele dag! het was wel pijnlijk om te zien dat iedereen hun bordjes met afgekloven botjes op de grond legde en dat er dan vervolgens allemaal kinder-handjes onder de omheining uit kwamen om die weg te grissen.... Dan kan je nog zo vrolijk feesten, je bent nog steeds in de Townships en het leven is daar nou eenmaal voor de meesten niet zo leuk...
Maandag en dinsdag waren weer werkdagen zonder UCT, wat betekende dat ik lekker de ochtend vrij was en daar was ik wel aan toe. Woensdag had ik echter een gesprek op UCT waar ze me vertelden dat ik lessen kon gaan nemen bij IKAPA. iedere ochtend pilates, ballet en/of modern. woehoe! Ik was toen natuurlijk al heel erg gelukkig, maar toen ik terug naar huis liep en er een meneer mij de weg vroeg en ik hem kon vertellen waar hij naartoe moest was ik helemaal vrolijk! Ik ben hier echt op mijn plek! Kaapstaaaadskieee en ik! woehoe!
De volgende ochtend ben ik dus gelijk naar IKAPA gegaan zodat ik gelijk weer zou kunnen beginnen met dansen (in mijn hoofd was het een of andere opleiding) Bleek het een company te zijn! met allemaal super goede dansers! oef. Dat betekent dat ik nu nog weer een tandje harder moet gaan werken en dat is echt perfect! Ze zijn allemaal super geinteresseerd en aardig tegen mij, dus ik kijk er heel erg naar uit om de rest van de maand november elke ochtend met hun te dansen!
Bij Amy Biehl gaat het trouwens ook heel erg goed! Ik heb sinds deze week een 'nieuw' jongetje (ik had hem nog nooit gezien...maar de anderen blijkbaar wel) die me toch een stapel talent heeft! Echt heel erg leuk en inspirerend en zijn motivatie werkt ook heel erg goed voor de rest van de klas.
Ik heb deze week ook een interview afgenomen met Masi voor mijn onderzoek en dat was een heel intens en inspirerend gesprek. Het is heel erg mooi om zijn verhaal en visie te horen en er kwamen hele andere antwoorden uit dn ik had verwacht, waardoor we een heel erg goed gesprek hebben gehad en ik weer met een andere blik naar dans, lesgeven en de wereld kijk....Hoe en wat precies kan je waarschijnlijk over een paar maanden in mijn afstudeer-scriptie lezen ;-)
Aankomende week willen ze volgens mij een film van mij maken, over dans, vrijwilligers en Amy Biehl AKA over mij! hahaha. Ben benieuwd wat dat gaat worden! Maar nu eerst..... WEEKEND! vanavond heb ik de impro-jam die ik eigenlijk afgellopen zaterdag zouden hebben (hopen dat die nu wel doorgaat) en daarna hebben we een halloween feestje in een ander huis, zaterdag gaan we naar het 'kite-festival' op het strand van Muizenberg, wat volgens mij fantastisch wordt met dit lekkere weer! en zondag hebben we tot nu toe nog lekker niks....
Ik heb er weer zin in en tegen de tijd dat ik alles heb beleefd laat ik het jullie weer weten!
Heel veel groetjes vanuit het ZONNIGE Kaapstad!

  • 02 November 2012 - 12:11

    Annelot:

    Aaaahhhh jouw leven is zo coooool!! Xxxxxxxxx

  • 02 November 2012 - 12:11

    Annelot:

    Aaaahhhh jouw leven is zo coooool!! Xxxxxxxxx

  • 02 November 2012 - 20:09

    Oma El:

    lieve schat, wat een geweldig leuke berichten. Super! Geniet verder, wij genieten van je verhalen en zijn een beetje jaloers o.a. ophet lekkere weer. hier is het 5 graden. heel veel liefs en groeten ook vann opa hans, oma el. xxxxxx

  • 02 November 2012 - 20:25

    Mjan-oma:

    Ik zit in Frankrijk op een huis. ( Le petit chateau) met twee poezen te passen.Ik ben jaloers op jouw weer, het is hier echt herfst.Ik geniet van je verslagen.Veel liefs, mjan-oma

  • 02 November 2012 - 22:37

    Papajan:

    Oei Oei Oei! freaking Kablam! woehoe! Kaapstaaaadskieee
    Het is erg leerzaam, om dit allemaal te lezen. Je maakt me blij :)
    Hoe zit dat nu met je heimwee?
    Tja, dat wordt heimwee als je weer in Rotjeknor zit....
    Sterkte voor dan alvast!
    veel gr.js. xxxxxx

  • 04 November 2012 - 14:26

    Tante Hilda.:

    Ik blijf me verwonderen over wat jij allemaal beleeft!Je hebt de tijd van je leven!!!!!!!!!!!Genieten maar.Veel liefs Tante hilda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roosmarijn

Volg hier al mijn Zuid-Afrikaanse avonturen!!

Actief sinds 17 Aug. 2012
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 22384

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2012 - 15 December 2012

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: